Alla inlägg den 3 december 2015

Av Marie - 3 december 2015 09:17


Plötsligt kommer jag på mig själv att i kön till "hålet i väggen" med falaflar stå och tänka på mina problem. Mannen som inte hjälper till hemma, som bara är lat, jag som är trött och går på reservkrafter fram till julledigheten.


Mannen i hålet väcker mig ut mina tankar och frågar vad jag vill ha. Då ser jag en man ett par meter bort, som ligger på knä med en burk framför sig, frun och barnen är i rumänien och har tagit sista utvägen och rest till Sverige för att kanske kanske kunna samla ihop några slantar till familjen.


Vad är min lata man och trötta kropp mot denna man...INGENTING!


Han fick min växel och jag gick därifrån med tårar i ögonen och en tacksamhet över hem och hus! Jag klarar mig nog ett tag till på min reservkraft men frågan är hur det är med mannen, när tar hans reservkrafter slut? 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en helt vanlig människa som försöker leva utifrån grundsynen att varje människa är värd att se!

Jag har två fina barn, 3 och 1,5 år. Kärleken till dem är den största och de är många gånger mina förebilder i sina resonemang på barns vis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards