Direktlänk till inlägg 16 november 2015

Vad gör man när ingen förstår, inte ens jag själv!

Av Marie - 16 november 2015 08:51


Livet känns neutralt, omotiverat, tråkigt, jobbigt! 


Det finns så mycket omkring mig som är glädje, jag orkar bara inte ta in det och låta det bli större än det jobbigt! Jag vet att jag måste hitta en startegi till att le och se det goda överglänsa det dåliga! Jag vet att man kan lura hjärnan att må bra igen på det sättet, jag ska bara orka börja!


Varför låter jag det hända? Varför pratar jag inte bara med någon, när det känns att just det kan lätta bördan? Varför gråter jag inte på min mans axel och erkänner att allt är jobbigt isf att bli sur och gå in i hans humör och bråk?


Och mitt i allt detta...tänk om jag är gravid! Det känns så...måste testa...vågar inte! JAg blir glad om det är positivt fast det inte är meningen, men jag vill det inte egentligen. eller, jag vet ingenting längre! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 3 december 2015 09:17

  Plötsligt kommer jag på mig själv att i kön till "hålet i väggen" med falaflar stå och tänka på mina problem. Mannen som inte hjälper till hemma, som bara är lat, jag som är trött och går på reservkrafter fram till julledigheten.   Mannen i h...

Av Marie - 10 november 2015 13:25

Ibland glömmer jag att livet är nu!   Mannen är sjukskriven, barnen var ovanligt onöjda på morgonen och när de skulle lämnas på förskolan blev vi stoppade för att ett barn hade kräkt. Jag fick köra hem barnen igen...jobbigt, tålamodskrävande, huv...

Av Marie - 10 mars 2015 09:02

  Jag trivs med närmsta kollegorna, jag trivs i byn, barnens förskola ligger väg i väg med min arbetsplats, jag tycker om den verksamhet jag har byggt upp här.....men   Nu söker de ny församlingspedagog i Södra Sandby! Det är få chanser att hit...

Av Marie - 2 mars 2015 10:30

Hela min kropp känner sig down! Den vill mest krypa ner under täcket igen! Dörren till mitt kontor som alltid är öppen har jag stängt idag och hoppas att min kollega ska komma sent så att jag kan få vara i min ensamhet en stund till!   Känslan av...

Av Marie - 16 februari 2015 09:28

Nu har vi vabbat en hel vecka! Först blir stora hjärtat sjuk och när han blir frisk då blir vårt lilla hjärta sjuk och när hon blir frisk....då blir jag sjuk...   Första dagen tillbaka på förskolan....vabbuari....hur många dagar kommer det att va...

Presentation

Jag är en helt vanlig människa som försöker leva utifrån grundsynen att varje människa är värd att se!

Jag har två fina barn, 3 och 1,5 år. Kärleken till dem är den största och de är många gånger mina förebilder i sina resonemang på barns vis!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards